Pre svega, možda znate separatore kao presretače, što je njihov stari naziv, tako da govorim o istoj infrastrukturi. Uopšteno govoreći, većina separatora masti i ulja koji se danas koristi su pojedinačne posude sa koalescentnim filterima i koriste se za sakupljanje i filtriranje goriva i ulja koji se nalaze u površinskim vodama koje otiču sa parkinga, prednjim dvorištima benzinskih pumpi, punktovima za prikupljanje vozila i tako dalje.
Starija infrastruktura može koristiti malo drugačiju vrstu separatora sa rezervoarom sa 3 komore koji filtrira zagađivače u različite komore.
Koji god sistem za filtriranje da se koristi, krajnji cilj je isti: zagađivači su sadržani u separatoru, a voda se ispušta u odvode, kanalizaciju čime se svako moguće zagađenje minimizira.
Separatori goriva i ulja su dizajnirani da upravljaju oticanjem ili izlivanjem. Ovo može biti zbog velikih količina padavina ili slučajnog izlivanja tokom isporuke goriva, ili možda zbog radova na održavanju. Bez obzira na uzrok, separator će zaštititi vašu okolinu od zagađivača.
Ovo će takođe smanjiti rizik od velike kazne od Agencije za životnu sredinu i zaštititi vašu reputaciju.
Većina površinskih odvoda vode će se ili ispuštati u vodotok, ili može ići indirektno kroz podzemni vodotok.
U savremenoj industriji i poslovanju postoji toliko mnogo proizvoda koji mogu lako kontaminirati vaše sisteme za odvodnjavanje ili vodene puteve. A kazne za nezakonito ispuštanje u vodene tokove su oštre.
Separatori su napravljei kao horizontalni plastični rezervoari uz dodatke filtera i separacionih komora.
Separatori sa bajpasom
Bajpas separatori u potpunosti tretiraju sve tokove, za područje koje se opslužuje, generisane stopama padavina do 6,5 mm/sat. Ovo pokriva većinu padavina. Protocima iznad ove brzine je dozvoljeno da zaobiđu separator. Ovi separatori se koriste kada se smatra prihvatljivim rizikom da se ne obezbedi pun tretman za velike protoke, npr. gde se mogu desiti samo mala izlivanja i rizik od izlivanja je mali kao na primer na parkiralištima za kraći boravak.
U slučajevima kada može doći do velikog izlivanja, nije prihvatljivo koristiti bajpas separator. Jedini izuzetak od ovoga je glavni put prtljažnika u kojem je veličina i vrsta prosipanja nemoguće predvideti i iscrpljena površina čini ga nepraktičnim da bi se obezbedio potpuni separator zadržavanja.
Na mestima gde će verovatno ući u separator visoki nivoi mulja, nakupljanje mulja ne sme da kompromituje rad ili separator ili uređaja sa strane.
Da li mi treba separator goriva ulja i masti?
Ako vaša lokacija ima tvrde površine na kojima će ulje ili gorivo zagađivati oticanje vode, verovatno ćete morati da instalirate separator. Neki primeri mesta na kojima je potreban separator:
Mesta za prikupljanje vozila i mesta za održavanje
- Putevi
- Industrijske radionice
- Objekti za dopunu goriva
- Mala parkirališta koja ispuštaju otpadne vode u osetljivo okruženje kao što je rezervat prirode ili vodeni tokovi
- Parkirališta koja imaju 50 i više mesta, ili su veća od 800m2